خانه خلاق و نوآوری| مسیر شناسایی و حمایت کسب و کارهای خلاق در خراسان شمالی هموار شد

خانه خلاق و نوآوری| مسیر شناسایی و حمایت کسب و کارهای خلاق در خراسان شمالی هموار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 84228
خانه خلاق و نوآوری خراسان شمالی، فرصتی برای ایجاد تغییرات ارزش‌افزا و اشتغال آفرین در کسب‌وکارهای روستایی را فراهم کرده است.

خانه خلاق و نوآوری «روستای خلاق» خراسان شمالی در حوزه‌های صنایع نرم، مد و لباس، کشاورزی، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرستان شیروان با حمایت و راهبری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرده است.

تمامی فعالیت‌ها در خانه خلاق و نوآوری خراسان شمالی در راستای کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوشمند سازی و ارتقایروستا است که فعالیت‌ها به‌غیراز شیروان در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، مانه و سملقان نیز گسترش داشته است.

 

برگزاری کارگاه‌های تخصصی

 خانه خلاق و نوآوری روستای خلاق خراسان شمالی، از شرکت‌‌های خلاق و کسب‌وکارهایی که جنبه کاری، محصولات و تولیدات آن‌ها در روستا تعریف می‌شود حمایت می‌کند. به‌طور مستقیم برای 56 نفر به‌صورت تمام‌وقت و 29 نفر به‌صورت پاره‌وقت این خانه خلاق و نوآوری اشتغال ایجاد کرده است.

در حال حاضر 24 شرکت‌ خلاق در  خانه خلاق و نوآوری خراسان شمالی مستقر هستند که 16 شرکت خلاق در شیروان در فضای 760 متر استقرار داده شده‌اند. به‌زودی اولین جشنواره صنایع خلاق در این استان برگزار می‌شود.

یکی از اهداف  خانه خلاق و نوآوری خراسان شمالی در کنار ساخت و تولید شرکت‌های خلاق، تعریف برنامه‌های راهبردی و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای افراد روستا است، از این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری چندین کارگاه تخصصی در حوزه نوآوری در کسب‌وکارهای روستا برای بخشدارها و بهیارهای استان، برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه خلاقیت و نوآوری برای توسعه کسب‌وکارهای خلاق و همچنین برگزاری کارگاه ترویج عمومی با موضوع ظرفیت‌های بومی روستاهای استان، اشاره کرد.

 

گسترش خانه‌های خلاق و نوآوری

سید مصطفی مرتضوی مدیر  خانه خلاق و نوآوری خراسان شمالی با اشاره به اینکه گسترش خانه‌های خلاق و نوآوری اتفاق خوبی است که در دولت سیزدهم و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه و رشد آن در اقصی نقاط ایران موجب هم افزایی ظرفیت های روستایی ایران شده است، گفت: با توجه به اهمیت بالای موضوع و تمایل سایر استان‌ها به حوزه روستایی، از سوی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری، مشوق هایی برای این حوزه در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها در این مسیر همراه باشند.

مدیرخانه خلاق و نوآوری خراسان شمالی بیان کرد: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سبد حمایتی خوبی از خانه‌های خلاق و نوآوری دارد که قابل‌تقدیر است.

خانه‌های خلاق و نوآوری، به‌عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استفاده از توان بخش خصوصی برای اجرایی سازی آیین‌نامه‌ها، سیاست‌گذاری، تسهیل گری و حمایت از شکل‌گیری زیست بوم شرکت‌های خلاق، از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های معنوی در مسیر توسعه محصولات، خدمان و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق هستند.

در شهرستان شیروان خانه خلاق و نوآوری با چشم‌انداز شناسایی، ترویج، هدایت و پشتیبانی از فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه در روستاهای خراسان شمالی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
گشایش خانه های خلاق و مراکز نوآوری شهرستا‌ن‌های خراسان شمالی؛ ستاری: مرزهای زیست‌بوم نوآوری و فناوری را توسعه می‌دهیم
گشایش خانه های خلاق و مراکز نوآوری شهرستا‌ن‌های خراسان شمالی؛ ستاری: مرزهای زیست‌بوم نوآوری و فناوری را توسعه می‌دهیم
00/12/15 - 09:25
توسعه زیست‌بوم نوآوری در خراسان شمالی؛ بجنورد میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد
توسعه زیست‌بوم نوآوری در خراسان شمالی؛ بجنورد میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد
00/12/14 - 08:19
بیشتر بخوانیم